Kysyttävää? Täältä löydät vastaukset kaikkiin usein kysyttyihin kysymyksiin!

Voit asioida Trovessa verkkokaupan tai myymälän kautta. Mikäli et ehdi aukioloaikojen puitteissa vierailemaan myymälässä, on yksityisaika mahdollinen. Otathan yhteyttä myymälään puhelimitse tai sähköpostiin trove@trove.fi

Verkkokaupassamme on käytössä Paytrailin luotettava maksutapajärjestelmä, jonka ansiosta voit maksaa ostoksesi kaikilla yleisimmillä maksutavoilla. 

Myymälöissämme käy yleisimmät kortit sekä osamaksu. Osamaksu vaatii myönteisen luottopäätöksen.

Hinnoittelu on aina sama, asioit kummassa tahansa. Ilmoitamme valmistajan/tavarantoimittajan asettaman ovh-hinnan, sekä kerromme Troven hinnan. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Trove on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaille sovittujen toimitusaikojen puitteissa. Trove ei kuitenkaan vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Trove ei pysty vaikuttamaan kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

Trove on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista viipymättä ja kuitenkin viimeistään ennen tuotteessa mainitun toimitusajan täyttymistä.

Kuljetusten aikana aiheutuu, joskus pakkausten repeytymisiä tai tuotteiden kolhiintumisia. Tuotteen vastaanottohetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on ulkoinen vaurio on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoisen vahingon lisäksi aiheuttanut itse tuotteelle vahinkoa. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vahingosta on ilmoitettava viipymättä trove@trove.fi sähköposti osoitteeseen . Trove ilmoittaa sen jälkeen miten nopeasti saadaan tuotteet tai tuotteen osat vaurioituneiden tilalle,

Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava siitä trove@trove.fi sähköpostiin . Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei ole edellä mainittua vahinkoa ilmoitusaikojen puitteissa ilmoittanut saattaa vahinko aiheutua asiakkaan tappioksi. Trove ei vastaa huolimattomasti ilmoittamatta jätetyistä virheistä tai vahingoista.

Asiakkaalla on oikeus palauttaa ostamansa tuote 14 vuorokauden sisällä. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottopäivästä lukien. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita olla esim mittojen mukaan tehdyt  sängyt tai sohvat jotka on tehtaalta tilattu asiakkaan toiveiden mukaisesti. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

Ennen tuotteen palauttamista tulee ottaa yhteys trove@trove.fi sähköpostiin. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen palauttamiseen.
Trove ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman sähköpostin lähettämistä ja ilman vaadittuja toimenpiteitä.

Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Trove asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään s-postitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista  ja tuotteen lähettämisestä.
Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen Troven varaston yhteystiedot rahtisopimusnumero sekä muut erityistiedot, jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa.

Tuotteen kokonaissumma vähennettynä palautusrahdin osuudelta palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

Kuljetusyhtiö noutaa tuotteen asiakkaalta. Palautusrahdin maksaa asiakas. Palautusrahdin arvo on 70-120e riippuen tuotteen koosta. Palautusrahdin osuus vähennetään asiakkaalle palautettavasta kauppasummasta.

Jos tuote on menettänyt myyntiarvoaan palautuessaan, asiakas on velvollinen korvaamaan x:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

Asiakkaan tulee säilyttää kauppasopimus tuotteen tilaamisesta sekä kuitti/tuloste ennakkolaskun maksamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
Trove antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen takuun tuotteen vastaanotto päivästä lukien.

Suurimmissa osassa tuotteita takuu aika on kuitenkin selvästi pidempi kuin kuluttajansuojalain vaatima. Pidemmällä takuuajoilla olevat tuotteissa on maininta takuun kestosta tuote kuvauksen yhteydessä. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteiden laadusta takuuaikana.

Reklamaatiot ei koske tuotteiden normaalia kulumista.

Trove ei vastaa tuotteiden reklamaatioista, jos reklamaatio on aiheutunut tahallisesta tai selkeästä väärinkäytöksestä tai asiakkaan toimintavirheestä.

Trove vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena.

Trove pidättää itsellään oikeuden kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin kaupankäynnissä.

Trove ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Trovea poistamaan rekisteristä henkilötiedot ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.